icon facebook png 26 icon facebook png 26 icon instagram icon instagram Erasmus+  Erasmus+  Erasmus+Erasmus+
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Učna pomoč

Vsak otrok je enkratna in neponovljiva osebnost, ki ga cenimo in spoštujemo takšnega kot je. Kljub trudu in delu, ki ga vlaga v šolsko delo, pa lahko ima učne težave pri enem ali več predmetih.  Za podporo in premagovanje učnih težav učencem v šoli nudimo več oblik učne pomoči. Izvaja se v šoli, pri predmetu oz. predmetih, kjer ima učenec učne težave. Starše in učence vabimo, da se glede morebitne učne pomoči pogovorijo z razrednikom oz. učiteljem predmeta in svetovalno službo.

 

Pri delu z učenci, ki imajo težave pri učenju, razlikujemo pet stopenj pomoči, ki si sledijo v naslednjem zaporedju:

  • Pomoč učitelja pri pouku, vključitev učenca v dopolnilni pouk, pomoč učitelja podaljšanega bivanja (če je učenec vključen).
  • Pomoč šolske svetovalne službe (občasna pomoč pri učenju).
  • Individualna in skupinska učna pomoč (običajno eno uro tedensko oz. glede na potrebe učenca).
  • Mnenje in pomoč zunanje strokovne ustanove.
  • Program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo.

Nacionalno preverjanje znanja

Nacionalno preverjanje znanja je zunanje pisno preverjanje znanja učencev ob koncu drugega in tretjega obdobja osnovne šole. Postopek izvedbe NPZ zagotavlja vsem učencem enake možnosti pri izkazovanju znanja, saj se preverjanje izvaja pod enakimi pogoji in ob istem času za vse učence v državi.

Cilj nacionalnega preverjanja znanja je pridobiti dodatno informacijo o znanju učencev, s katero želimo:

  • prispevati k boljši kakovosti učenja, poučevanja in znanja,
  • razvijati sposobnost učencev za kritično presojo lastnih dosežkov.             

 

Nacionalno preverjanje znanja je za učence 6. in 9. razreda obvezno.

Informacije za učence in starše 6. razreda

Nacionalno preverjanje znanja ob koncu 6. razreda je PROSTOVOLJNO in ga opravljajo samo učenci, ki se zanj odločijo. Za opravljanje NPZ v tekočem šolskem letu, se učenci prijavijo v mesecu novembru (pisno prijavo dobijo v šoli).

Učenci, ki se prijavijo k NPZ, preverjajo znanje iz treh predmetov: iz MATEMATIKE, SLOVENŠČINE in ANGLEŠČINE 

Preberi več

Informacije za učence in starše 9. razreda

Nacionalno preverjanje znanja je OBVEZNO ZA VSE UČENCE 9. RAZREDA. NPZ se opravlja iz MATEMATIKE, SLOVENŠČINE in TRETJEGA PREDMETA. Tretji predmet se določi 1. marca 2013, izmed naslednjih predmetov: angleščina, zgodovina, geografija, tehnika in tehnologija.

Preberi več

Učenci s posebnimi potrebami

 Učenci s posebnimi potrebami so učenci, ki potrebujejo prilagojeno izvajanje programov osnovne šole z dodatno strokovno pomočjo ali prilagojene osnovne šole oziroma posebni program vzgoje in izobraževanja.

Ti učenci so glede na vrsto in stopnjo primanjkljaja, ovire oziroma motnje opredeljeni v zakonu, ki ureja usmerjanje otrok s posebnimi potrebami (12. člen Zakona o OŠ).

Otroci s posebnimi potrebami so:

-          otroci z motnjami v duševnem razvoju,

-          slepi in slabovidni otroci oziroma otroci z okvaro vidne funkcije,

-          gluhi in naglušni otroci,

-          otroci z govorno-jezikovnimi motnjami,

-          gibalno ovirani otroci,

-          dolgotrajno bolni otroci,

-          otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,

-          otroci z avtističnimi motnjami ter

-          otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.

Postopek usmerjanja:

-          predlog podajo starši, izjemoma tudi šole

-        Zahteva za začetek postopka usmerjanja, Poročilo o otroku s prilogami, zapis pogovora z otrokom o postopku usmerjanja, izvirni delovni projekt pomoči na šoli (če je v konceptu učnih težav), se vloži na  Zavodu za šolstvo v Mariboru;

-          strokovna komisija izdela strokovno mnenje, na tej podlagi se izda odločba, s katero se učenca umesti v ustrezen program;

-         po izdani odločbi, strokovna skupina na šoli pripravi individualiziran program za učenca; pri pripravi programa sodelujejo tudi starši otroka.

 

PROGRAM DELA ZA UČENCE, KI TEŽJE NAPREDUJEJO

V program dela za učence, ki težje napredujejo, so uvrščeni učenci s posebnimi potrebami, ki imajo s strani Zavoda RS za šolstvo izdano odločbo o usmeritvi ter učenci z učnimi težavami, ki jim šola v okviru razširjenega programa nudi učno pomoč.

UČENCI S POSEBNIMI POTREBAMI

Učenci s posebnimi potrebami so učenci, ki potrebujejo prilagojeno izvajanje programov osnovne šole z dodatno strokovno pomočjo ali prilagojene programe osnovne šole oziroma posebni program vzgoje in izobraževanja. Ti učenci so glede na vrsto in stopnjo primanjkljaja, ovire oziroma motnje opredeljeni v zakonu, ki ureja usmerjanje otrok s posebnimi potrebami. ( 12. člen Zakona o OŠ)

Ti otroci so:

  • otroci z motnjami v duševnem razvoju,
  • slepi in slabovidni otroci oziroma otroci z okvaro vidne funkcije,
  • gluhi in naglušni otroci,
  • otroci z govorno-jezikovnimi motnjami,
  • gibalno ovirani otroci,
  • dolgotrajno bolni otroci,
  • otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
  • otroci z avtističnimi motnjami ter
  • otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.

Učencem, ki jim Zavod RS za šolstvo izda odločbo o usmeritvi, strokovna skupina na šoli pripravi individualiziran program (IP).

Z individualiziranim programom se v programu s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo določi organizacija in izvedba dodatne strokovne pomoči za:

  • premagovanje primanjkljajev,
  • izvajanje svetovalnih storitev,
  • izvajanje učne pomoči.

Z individualiziranim programom dela se določijo:

  • cilji in oblike dela na posameznih vzgojno-izobraževalnih področjih,
  • strategije vključevanja otroka s posebnimi potrebami v skupino,
  • potrebne prilagoditve pri preverjanju in ocenjevanju znanja, doseganju standardov in napredovanju,
  • uporaba prilagojene in pomožne izobraževalne tehnologije,
  • izvajanje fizične pomoči,
  • izvajanje tolmačenja v slovenskem znakovnem jeziku,
  • prehajanje med programi ter potrebne prilagoditve pri organizaciji,
  • časovna razporeditev pouka,
  • veščine za čim večjo samostojnost v življenju (prilagoditvene spretnosti) in načrt vključitve v zaposlitev. (36. člen Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami)

UČENCI Z UČNIMI TEŽAVAMI

Učenci z učnimi težavami so učenci, ki brez prilagoditev metod in oblik dela pri pouku težko dosegajo standarde znanja. Osnovna šola za te učence prilagodi metode in oblike dela pri pouku ter jim omogoči vključitev v ustrezno dejavnost v okviru razširjenega programa.

(12.a člen Zakona o OŠ)

Šola učencem z učnimi težavami v okviru razširjenega programa in sklopa Učenje za uspešno opravljanje učnih nalog ter sklopa Dodatna podpora in pomoč učencem pri učenju nudi dve dejavnosti:

  • Pomoč in podpora učenju,
  • Zmorem. 

Razrednik za učenca, pri katerem opazijo učne težave, v soglasju s starši in pomočjo strokovne skupine pripravi Izvirni delovni projekt pomoči (IDPP).

V izvirnem delovnem projektu pomoči se navede:

  • trenutno stanje učenca,
  • opažanja in pričakovanja staršev,
  • njegova močna področja,
  • področja, kjer potrebuje pomoč,
  • splošne in specifične cilje,
  • prilagoditve in oblike pomoči,
  • izvajalce pomoči.

Temeljna načela pomoči učencem, ki težje napredujejo:

  • načelo celostnega pristopa,
  • načelo interdisciplinarnosti,
  • načelo partnerskega sodelovanja s starši,
  • načelo odkrivanja in spodbujanja močnih področij,
  • načelo udeleženosti učenca, spodbujanje notranje motivacije in samodoločenosti,
  • načelo akcije in samozagovorništva,
  • načelo postavljanja optimalnih izzivov,
  • načelo odgovornosti in načrtovanja,
  • načelo vrednotenja,
  • načelo dolgoročne usmerjenosti.

Učencem, ki težje napredujejo, učno pomoč v šoli nudijo:

  • mobilna specialna pedagoginja
  • inkluzivna pedagoginja
  • svetovalna služba (pedagoginja in psihologinja)
  • učitelji

LITERATURA:

Magajna, L., Kavkler, M., Čačinovič Vogrinčič, G., Pečjak, S., Bregar Golobič, K. (2008). Koncept dela, Učne težave v osnovni šoli. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.

Mobilna specialno pedagoška služba

Na področju dela z učenci s posebnimi potrebami se vključuje mobilna specialna pedagoginja Jasmina Ducman in inkluzivna pedagoginja Marta Glatz. 

Preberi več

Nadarjeni učenci

Nadarjeni učenci so učenci, ki izkazujejo visoko nadpovprečne sposobnosti mišljenja in izjemne dosežke na posameznih učnih področjih, v umetnosti ali športu. VEČ O NADARJENIH

 

Program dela za nadarjene učence v šolskem letu 2025/2026

Nadarjeni učenci so učenci, ki izkazujejo visoko nadpovprečne sposobnosti mišljenja ali izjemne dosežke na posameznih učnih področjih, v umetnosti ali športu. Osnovna šola tem učencem zagotavlja ustrezne pogoje za vzgojo in izobraževanje tako, da jim prilagodi vsebine, metode in oblike dela pri pouku ter jim omogoči vključitev v ustrezno dejavnost razširjenega programa.(11. člen Zakona o OŠ).

Delo z nadarjenimi učenci poteka v skladu s konceptom dela, ki je bil sprejet na Nacionalnem kurikularnem svetu (1999) z naslovom Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli -  Operacionalizacija koncepta.

V šolskem letu 2025/2026 se bo postopoma uvajal prenovljen Koncept dela z nadarjenimi učenci, ki temelji na sodobnih znanstvenih spoznanjih ter na načelih inkluzivnosti, personaliziranega učenja in celostnega razvoja. Prenovljen koncept prinaša posodobljen, enoten pristop k odkrivanju, razvijanju in podpori nadarjenim na vseh ravneh izobraževanja. Pričakujemo še smernice in navodila Zavoda RS za šolstvo.

Cilj koncepta je ustvariti spodbudno, prilagojeno in varno učno okolje, ki omogoča optimalen razvoj potencialov nadarjenih in prispeva k njihovemu osebnemu uspehu. Novosti vključujejo uporabo sodobnih diagnostičnih orodij, individualizirane in personalizirane učne načrte, večjo vlogo zunanjih strokovnjakov ter obogatitvene programe, ki omogočajo poglabljanje znanja, razvoj ustvarjalnosti in inovativnosti.

1. Odkrivanje nadarjenosti (do prenove koncepta)

  • evidentiranje: ob koncu 3. razreda ali višjega razreda,
  • seznanitev, mnenje in soglasje staršev,
  • prepoznavanje (identifikacija): ocenjevalne lestvice učiteljev, dva diagnostična testa: Ravenove progresivne matrice in Torrencov test ustvarjalnega mišljenja.

2. Delo z nadarjenimi učenci

Delo z nadarjenimi učenci izhaja iz naslednjih temeljnih načel:

  • širitev in poglabljanje temeljnega znanja,
  • hitrejše napredovanje v procesu učenja,
  • razvijanje ustvarjalnosti,
  • uporaba višjih oblik učenja,
  • uporaba sodelovalnih oblik učenja,
  • upoštevanje posebnih sposobnosti in močnih interesov,
  • upoštevanje individualnosti,
  • spodbujanje samostojnosti in odgovornosti,
  • skrb za celostni osebnostni razvoj,
  • raznovrstnost ponudbe ter omogočanje svobodne izbire učencem,
  • uveljavljanje mentorskih odnosov med učenci in učitelji,
  • ustvarjanje možnosti za občasno druženje.

Predlagane oblike dela z nadarjenimi učenci:

  • notranja diferenciacija,
  • heterogene skupine,
  • zmorem več (dodatni pouk),
  • individualizirani programi za delo z nadarjenimi,
  • obogatitveni programi (delavnice, strokovne ekskurzije, sobotne šole …),
  • športne in kulturne dejavnosti,
  • RaP (interesne dejavnosti),
  • dnevi dejavnosti,
  • kreativne delavnice,
  • raziskovalni tabori,
  • priprava za udeležbo na tekmovanjih,
  • programi za razvijanje socialnih spretnosti,
  • programi za osebni in socialni razvoj (interakcijske vaje, socialne igre),
  • hitrejše napredovanje,
  • osebno svetovanje učencem in staršem,
  • izbirni predmeti,
  • seminarske naloge,
  • raziskovalne naloge,
  • svetovanje nadarjenim pri izbiri poklica.

3. Prepoznani nadarjeni učenci od 4. do 9. razreda v šol. letu 2025/2026

Za prepoznane nadarjene učence na razrednem oddelčnem učiteljskem zboru, šola v soglasju in v sodelovanju z učencem in starši, pripravi Individualiziran program za nadarjenega učenca. Učenci  (od 5. do 9. razreda) na začetku šolskega leta prejmejo Preglednico načrtovanja za nadarjenega učenca v šolskem letu, načrtujejo aktivnosti ter se pogovorijo s starši, kar je osnova za pripravo Individualiziranega programa. Ob koncu šolskega leta poteka evalvacija dela.

Načrtovane aktivnosti za prepoznane nadarjene učence in tudi druge vedoželjne učence, ki jih določeno področje zanima:

  • izvedbo delavnic po ponudbi z mentorji šole (10. oktober 2025, popoldne),
  • spodbujamo učence za sodelovanje na različnih tekmovanjih, na natečajih, v projektih šole,
  • vključevanje in izvajanje projekta GLOBE,
  • strokovna ekskurzija po dogovoru,
  • spodbujamo učence za raziskovalno dejavnost (seminarske naloge; raziskovalne naloge preko ZRS Bistra Ptuj – predvsem 8. in 9. razred),
  • vključevanje v projekte, tabore, različne natečaje…,
  • vključevanje v aktivnosti v RaP-u,
  • po dogovoru in ponudbi še druge aktivnosti.

Literatura:

  • Koncept Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli (1999), Ljubljana, Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport, 15. 5. 2006. Operacionalizacija koncepta: Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli, 2000, Ljubljana, Zavod Republike Slovenije za šolstvo, Povzetek Koncepta odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci
  • Strokovna izhodišča posodobitve Koncepta odkrivanja nadarjenih otrok, učencev in dijakov ter vzgojno –izobraževalno delo z njimi, 2019, Zavod Republike Slovenije za šolstvo

zdravasola-alpha-small  ekosola-alpha-small

Joomla! Konzola razhroščevanja

Seja

Podatki o profilu

Uporaba pomnilnika

Baza podatkov poizvedbe