icon facebook png 26 icon facebook png 26 icon instagram icon instagram Erasmus+  Erasmus+  Erasmus+Erasmus+
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

110. obletnica šole

2. oktobra 2012 je šola praznovala 110 let delovanja.

Zgodovina Mladike

Z Lepotico ob Dravi so leta 1902 Ptujčani poimenovali novo šolsko stavbo, zgrajeno v secesijskem slogu. Njena lepota se je ohranila vse do današnjih dni, prav tako pa tudi njena namembnost, saj je »hram učenosti« že 110 let.

V tem času so številne generacije nabirale svojo učenost in življenjske modrosti pod vodstvom učiteljev, ki so času in državi primerno skušali vzgojiti dobre člane družbe. Šola je bila zgrajena v času Avstro-Ogrske. Delovala je v času Kraljevine Jugoslavije. Prestala je okupacijo nacistične Nemčije, iz katere je prišla močno poškodovana. Obnovili so jo v drugi Jugoslaviji in na koncu je leta 1991 dočakala samostojno državo Slovenijo. Doživela je dve svetovni vojni in vojno za samostojno Slovenijo.

 

 

Učitelj geografije in zgodovine Franc Golob je v uvodu kot avtor publikacije Album pripoveduje, ki je izšla ob stoletnici Mladike, predstavil  kratek zgodovinski oris lubilanta:

»V novozgrajeni stavbi sta dobili svoje prostore dve šoli, in sicer dekliška ljudska šola (Mädchen Volksschule) in dekliška meščanska šola (Mädchen Bürgerschule). V obeh je bil učni jezik  nemški. Dekliška ljudska šola je bila v začetku skupaj z mešano okoliško osnovno šolo. Od nje se je začela postopoma ločevati leta 1873, dokler ni postala leta 1877 samostojna štrirazredna mestna dekliška šola. Do leta 1896 je prerasla v sedemrazredno. Okoliška šola je tako postala premajhna, zato je ptujski mestni svet sklenil postaviti novo. V njo se je mestna dekliška ljudska šola vselila takoj leta 1902.

Istega leta, to je leta 1902, je bila ustanovljena še dekliška meščanska šola, ki je tudi dobila svoje prostore v novi zgradbi.

Za učenke, ki so bile doma izven Ptuja, so isto leto del zgradbe namenili še nemškemu dekliškemu domu (Deutsches Mädchenheim). Na razpolago je dobil celotno tretje nadstropje (mansardne sobe) in del drugega nadstropja. Za gojenke doma in absolventke dekliške meščanske šole so uvedli v začetku šolskega leta 1906/07 enoletne tečaje, s katerimi so si dekleta pridobila zaključno izobrazbo gospodinjske in trgovske smeri.

Po razpadu Avstro-Ogrske leta 1918 je višji šolski svet uvedel v ljudski dekliški šoli slovenski jezik in jo postopoma do leta 1921  spremenil v deško in dekliško šetstrazredno šolo. V slovensko šolo se je spremenila tudi dekliška meščanska šola. Imela pa je premalo vpisa, zato so jo združili leta 1928 z deško meščansko v mešano meščansko šolo Maksa Pleteršnika. Ta je potem delovala vse do druge svetovne vojne. Njen cilj je bil izobraževati učenke in učence za potrebe obrtnikov in trgovcev. Učence je pripravljala na razne obrtne poklice in za delo v trgovinah.

Nemški dekliški dom je takoj po prvi svetovni vojni postal slovenski dekliški zavod z imenom Mladika. Ime se je ljudem zelo hitro priljubilo in z njim poimenujejo celotno stavbo. Že pred vojno gojenk ni bilo veliko, po njej pa jih je bilo vsako leto še manj. Tudi poskus šolskih sester iz Maribora, ki so dom prevzele leta 1928 in so za dodatno dejavnost uvedle še kmetijsko šolo, ni prinesel večjega vpisa. Zato je mestna občina leta 1931 zavod Mladika ukinila, prostore pa dodelila  vedno številčnejši meščanski šoli Maksa Pleteršnika.

Med drugo svetovno vojno so Nemci v Mladiki obdržali samo meščansko šolo. Učence ljudske šole pa so ločili po spolu in združili vse dečke v nekdanji deški mestni šoli, deklice pa v okoliški ljudski šoli.

Šolska zgradba Mladike je bila ob koncu 2. svetovne vojne močno poškodovana, ker so jo zadele bombe, ki so bile namenjene železniškemu mostu. V njej pouk ni bil možen, zato je nova oblast leta 1945 organizirala osnovnošolski pouk na večih lokacijah: del pouka je bil v prostorih deške šole, ki je bila še najmanj poškodovana, del v zasilno obnovljeni okoliški šoli, ki je je manjkala več kot polovica, del pa je bil v popoldanskem času v prostorih gimnazije. Pomanjkanje prostora je narekovalo obnovo Mladike. O njej so se dogovorili januarja 1946, končana pa je bila po dveh letih  in 31. oktobra 1948 so jo svečano na novo odprli in to kljub temu, da so fasado končali šele leta 1951. V stavbo so se vselili vsi ptujski osnovnošolci, saj so ustanovili združeno osnovno šolo, ki se je kratko imenovala Osnovna šola v Ptuju.

V letu 1958 je prišlo do preureditve šol. Z ukinitvijo nižjih gimnazij so na Ptuju nastale štiri osemletne osnovne šole. V poslopju Mladike sta dobili svoje prostore osnovna šola Tone Žnidarič in osnovna šola Jože Lacko. Osnovna šola Franc Osojnik je gostovala v popoldanskem času v prostorih gimnazije in v novi začasni zgradbi na Potrčevi cesti, v kateri je pozneje nastal vrtec.

Na Bregu je bila ustanovljena šola Ivana Spolenaka.

V šolskem letu 1961/62 sta se šoli Tone Žnidarič in Jože Lacko združili v enotno šolo Tone Žnidarič. Takrat je bilo v 38-ih oddelkih kar 1382 učencev. Prostorska stiska se je nekoliko omilila z dograditvijo nove šolske stavbe za osnovno šolo Franca Osojnika, in sicer v letu 1964. Šola Tone Žnidarič je imela še vedno 33 oddelkov. Leta 1977 se ji je priključila podružnična šola Vitomarci, naslednje leto še osnovna šola Trnovska vas in šola Tone Žnidarič je postala centralna šola, ki je imela zopet blizu 1300 otrok. Prostorska stiska se je delno razrešila šele v šolskem letu 1979/80, ko je bila na Ptuju ustanovljena še četrta osnovna šola, in sicer osnovna šola Olge Meglič v izpraznjenih prostorih ptujske gimnazije. Nova šola je prevzela del otrok šole Toneta Žnidariča in del šole Franca Osojnika.

V samostojni državi Sloveniji je prišlo do vsebinske prenove šol in tudi do nekaterih preimenovanj. Svet osnovne šole Toneta Žnidariča je na seji julija 1991 sprejel sklep, da se naj šola imenuje osnovna šola Mladika. Ta sklep je mestna občina Ptuj potrdila novembra istega leta. Zanimivo je, da na Ptuju prej nikoli ni bilo osnovne šole , ki bi se uradno imenovala Mladika. Tako ime si je nadel dekliški dom po prvi svetovni vojni in po njem so Ptujčani potem leta in leta imenovali celotno zgradbo. Če danes vprašaš starejše Ptujčane, v katero šolo so hodili, bodo ponosno rekli:"V Mladiko".«

 

Kako je danes?

Spremembe na vseh ravneh življenja so gonilna sila napredka in današnje družbe. Ljudje so vedno bolj informirani, izobraženi, naše potrebe se nenehno spreminjajo, zato je tudi šola nujno podvržena razumevanju in uvajanju sprememb. Na naši šoli uvajamo spremembe  predvsem z vidika kakovosti izobraževanja in vzgajanja.

 

Pravila dežurstva

PRAVILA DEŽURSTVA

(sprejeta na konferenci, 17. oktobra 2011)

  

  1. Dežurstvo izvajamo po načrtu, ki ga pripravi pomočnica ravnatelja.

  2. Z dežurstvom na hodniku pričnemo 15 minut pred poukom in dežuramo vse odmore do 13.45;.

  3. Dežurstvo v jedilnici se izvaja po načrtu.

  4. Ko smo zadolženi za varstvo učencev, ki čakajo na naslednjo učno uro, smo z njimi v učilnici in zabeležimo prisotnost v posebno mapo.

 

DEŽURSTVA V ČASU ODMORA:

  • Učitelji dežurajo po nadstropjih;

  • Razpored dežurstva je napisan v načrtu dežurstev.

 

DEŽURSTVA V ČASU MALICE:

  • Učitelj dežura v času malice v učilnici pri tistem oddelku, kjer ima naslednjo uro pouk;

  • Učitelj poskrbi za kulturno delitev malice – pomoč pri nalivanju napitkov ali juh;

  • Učitelj ostane v razredu tako dolgo, da je malica razdeljena in učenci malicajo;

  • V začetku ure učitelj preveri, ali je učilnica pospravljena v skladu z dogovori.

 

DEŽURTVA V ČASU KOSILA:

  • Učitelji, ki v času OPB pripeljejo učence na kosilo, poskrbijo za kulturno prehranjevanje vseh v jedilnicah;

  • Dežurni učitelj in vodja šolske prehrane dežurata v jedilnici po urniku;

  • Vodja šolske prehrane občasno dodatno preverja stanje v jedilnicah.

 

DEŽURSTVO V ČASU ČAKANJA NA AVTOBUS:

  • Učitelji dežurajo po načrtu dežurstev;

  • Poskrbijo, da učenci varno čakajo na avtobus - zunaj pri avtobusnem postajališču ali v avli šole (odvisno od vremena);

  • Poskrbijo, da učenci vstopajo na avtobus v skladu s pravili zapisanimi v hišnem redu.

Pravilnik o preprečevanju in odpravljanju ušivosti

PRAVILNIK O PREPREČEVANJU IN ODPRAVLJANJU UŠIVOSTI

 

Večina otrok dobi uši v domačem okolju, v šoli ali vrtcu, pa tudi izven in to pogosto veliko prej, preden problem sploh zaznamo.

Pri preprečevanju in odpravljanju ušivosti imajo ključno vlogo starši in tega ne more nadomestiti ne šola in ne zdravstvena služba.

Po določilih 27. člena Zakona o nalezljivih boleznih (Ur. list RS, št. 33/06) je razuševanje ušivih oseb obvezno; po določilih 54. člena tega zakona neizvrševanje in neupoštevanje tega ukrepa šteje za prekršek, za katerega je predvidena kazen.

Ta zakon staršem ali skrbnikom nalaga odgovornost in obveznost razuševanja.

Zaposleni v šoli nismo dolžni pregledovati lasišča, prav tako nismo dolžni izvajati razuševanja.

 

POSTOPEK ODPRAVLJANJA UŠIVOSTI

  1. V primeru, ko starši ali skrbniki opazite uši ali gnide pri svojem otroku, morate to sporočiti razredniku, šolski svetovalni službi ali vodstvu šole. Pri tem je pomembno, da starši poveste, kateri oddelek obiskuje otrok, niste pa dolžni sporočiti imena in priimka otroka.

  2. Šolska svetovalna služba pripravi obvestilo za starše, s katerim šola starše obvesti o pojavu naglavnih uši in vam naloži, da takoj, ko je to mogoče, izvedete razuševanje, v skladu z navodili za ravnanje ob pojavu naglavnih uši.
    Šola v obvestilu staršem sporoči, kje lahko najdete navodila za ravnanje ob pojavu naglavnih uši. Odkritje uši ali gnid na otrokovi glavi ne sme biti razlog, da otroka pošljemo domov, da se mu prepovemo gibanje ali da ga izoliramo iz okolja.
    Pomembno je, da nikoli javno ne izpostavljamo učenca, ki ima uši, ker ne moremo z gotovostjo vedeti, kdo je vir za širjenje .
    Starši podpisana obvestila vrnete razredniku, na šoli pa jih hranimo v šolski svetovalni službi.

  3. Ob ponovnem obvestilu, da ušivost ni odpravljena, šolska svetovalna služba pripravi obvestilo za starše, hkrati pa tudi soglasje, v katerem starši s podpisom dovolijo, da v oddelku, kjer sumimo, da je vir za širjenje ušivosti. Medicinska sestra Zdravstvenega doma Ptuj opravi pregled lasišč otrok v oddelku. Podpisana soglasja zbere razrednik, hranimo pa jih v šolski svetovalni službi.

  4.  Starše ali skrbnike, ki niste poskrbeli, da bi učinkovito opravili razuševanje, šolska svetovalna služba v sodelovanju z medicinsko sestro, povabi na individualni pogovor, v katerem vam razloži pomen sodelovanja vsakega posameznika pri izvajanju sistematičnega razuševanja za odpravo ušivosti. Šola poskuša ugotoviti razloge za nesodelovanje in pomaga pri iskanju rešitev.

  5.  Če starši še vedno ne poskrbite za odpravo ušivosti, šola oz. šolska svetovalna služba o tem obvesti Inštitut za varovanje zdravja RS, Območni zavod za zdravstveno varstvo in Zdravstveno inšpekcijo.

  6.  Šolska svetovalna služba o vseh aktivnostih v zvezi s pojavom ušivosti sproti obvešča vodstvo šole.

 

Navodila za ravnanje ob pojavu naglavnih uši, kako odkrijemo uši, kako odstranimo uši in navodila za odpravljanje ušivosti najdete TUKAJ.

 

PREDSTAVLJENO

  • učiteljski zbor OŠ Mladika, dne 4. 12. 2015

  • Svet staršev OŠ Mladika, dne 29. 02. 2016

  • Svet zavoda OŠ Mladika, dne 16. 02. 2016

Pravila šolskega reda

 

 

PRAVILA ŠOLSKEGA REDA

 

Na podlagi Zakona o osnovni šoli, Hišnega reda in Vzgojnega načrta šole v Pravilih šolskega reda natančno opredeljujemo:

  • dolžnosti in odgovornosti učencev,

  • načini opravičevanja odsotnosti,

  • gibanje in dostop staršev ter ostalih obiskovalcev v šolskem prostoru,

  • organiziranost učencev,

  • pravila vedenja in ravnanja,

  • pravila za zagotavljanje reda in čistoče,

  • sodelovanje pri zagotavljanju zdravstvenega varstva učencev,

  • vzgojne dejavnosti,

  • pravila zagotavljanja varnosti ter načini in ukrepi zagotavljanja varnosti,

  • kršitve pravil šolskega reda.

 

Dokumenti:

Pravila o zavarovanju osebnih podatkov v OŠ Mladika

 

 

PRAVILA O ZAVAROVANJU OSEBNIH PODATKOV V OSNOVNI ŠOLI MLADIKA

 

Na podlagi 25. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 59/99, 57/01 in 59/01) in 4. člena Pravilnika o zbiranju in varstvu osebnih podatkov na področju osnovnošolskega izobraževanja (Uradni list RS, št. 80/04 - v nadaljevanju: pravilnik) izdajam

  

PRAVILA O ZAVAROVANJU OSEBNIH PODATKOV V

OSNOVNI ŠOLI MLADIKA

  

 I. SPLOŠNE DOLOČBE

1. člen pravil
(vsebina pravil)

S temi pravili se v šoli določajo:

  • delavci, ki so pooblaščeni za ravnanje z osebnimi podatki učencev in njihovih staršev, ki jih vsebujejo zbirke osebnih podatkov in dokumentacija šole,

  • prostori, v katerih se hrani dokumentacija z osebnimi podatki,

  • naprave, organizacijski ter tehnični postopki in ukrepi za zavarovanje dokumentacije z osebnimi podatki,

  • način varovanja osebnih podatkov v skladu s predpisi o varstvu osebnih podatkov,

  • način uresničevanja pravice staršev v zvezi z osebnimi podatki.

 

2. člen pravil
(uporaba pravil)

Ta pravila se uporabljajo skupaj s Pravilnikom o zbiranju in varstvu osebnih podatkov na področju osnovnošolskega izobraževanja.

Pravila se v osnovni šoli uporabljajo pri vodenju naslednjih zbirk osebnih podatkov:

  • zbirka podatkov o učencih, vpisanih v osnovno šolo, in njihovih starših,

  • zbirka podatkov o napredovanju učencev, izdanih spričevalih in drugih listinah,

  • zbirka podatkov o gibalnih sposobnostih in morfoloških značilnostih učencev,

  • zbirka podatkov o učencih, ki potrebujejo pomoč oziroma svetovanje.

 

Osebni podatki se vodijo v dokumentaciji, ki je določena s predpisi, ki urejajo šolsko dokumentacijo za osemletno in devetletno osnovno šolo.

 

Ta pravila se uporabljajo tudi za osebne podatke, ki se v osnovni šoli vodijo v dokumentaciji, ki se nanaša na izvajanje programa osnovnošolskega izobraževanja in je urejena v drugih predpisih s področja vzgoje in izobraževanja (preverjanje in ocenjevanje znanja z nacionalnimi preizkusi znanja, izrekanje pohval in vzgojnih ukrepov, opravičevanje odsotnosti učencev, vzporedno izobraževanje).

 

Ta pravila se uporabljajo tudi za dokumentacijo otrok s posebnimi potrebami, ki so v osnovnošolsko izobraževanje vključeni na podlagi odločbe o usmeritvi. 


II. NAČIN ZBIRANJA OSEBNIH PODATKOV

3. člen pravil
(način zbiranja osebnih podatkov)

Šola zbira osebne podatke neposredno od staršev, skrbnikov oz. drugih oseb, pri katerih je otrok v oskrbi.

Način zbiranja podatkov urejata 5. in 6. člen Pravilnika o zbiranju in varstvu osebnih podatkov na področju osnovnošolskega izobraževanja.


III. VZPOSTAVITEV ZBIRK OSEBNIH PODATKOV

4. člen pravil
(vzpostavitev zbirk osebnih podatkov) 

Vzpostavitev zbirk osebnih podatkov urejajo členi od 7. do 17. Pravilnika o zbiranju in varstvu osebnih podatkov na področju osnovnošolskega izobraževanja.


IV. VODENJE ZBIRK OSEBNIH PODATKOV 

5. člen pravil
(spremembe osebnih podatkov o učencih in njihovih starših) 

Razrednik prvi dan na razredni uri individualno preveri točnost podatkov vsakega učenca v razredu. Podatke preveri na podlagi podatkov iz prejšnjega šolskega leta. Spremembe zapiše.

Razrednik spremembe podatkov vnese v ustrezno dokumentacijo (matični list, dnevnik, redovalnica in druga dokumentacija) ter jih sporoči svetovalnemu delavcu oziroma drugemu pooblaščenemu delavcu.

 

6. člen pravil
(posredovanje nujnih sporočil)

Seznami učencev s podatki o telefonskih številkah, na katere je mogoče posredovati nujna sporočila v času, ko je učenec v šoli (sezname pripravijo razredniki) se hranijo pri svetovalnih delavcih in v tajništvu šole.

Seznami učencev s podatki o telefonskih številkah posameznega oddelka so v dnevniku oddelka. Dnevnik se hrani v za to določeni omari v zbornici.


V. HRANJENJE ZBIRK OSEBNIH PODATKOV (ŠOLSKA DOKUMENTACIJA IN DRUGI DOKUMENTI)

7. člen pravil
(način hranjenja zbirk osebnih podatkov)

Dokumentacije z zbirkami osebnih podatkov šola hrani:

  • zbirka podatkov o učencih, vpisanih v osnovno šolo in njihovih starših hrani v zavarovani omari tajnica šole, razrednik in svetovalni delavec pa v svoji zavarovani omari,

  • zbirka podatkov o napredovanju učencev, izdanih spričevalih in drugih listinah se hrani v protipožarni omari v pisarni svetovalne službe,

  • zbirka podatkov o gibalnih sposobnostih in morfoloških značilnostih učencev se hrani protipožarni omari v pisarni svetovalne službe

  • zbirka podatkov o učencih, ki potrebujejo pomoč in svetovanje se hrani v zavarovani omari svetovalne službe.

 

8. člen pravil
(hranjenje vpisnih listov)

Vpisni listi se hranijo v protipožarni omari v pisarni svetovalne službe.

 

9. člen pravil
(hranjenje dokumentacije s podatki o napredovanju učencev)

Redovalnice in dnevniki so shranjeni v posebni omari v zbornici. Učitelji lahko redovalnico in dnevnik oddelka, ki ga uči, odnese s seboj na učno uro in ju morajo po koncu učne ure vrniti na svoje mesto. Ko učitelj nima učne ure lahko vpisuje v redovalnice in dnevnike samo v zbornici. Omaro so dolžni učitelji zaklepati. Po koncu pouka psihologinja shrani ključ v tajništvu.

Matični listi in matične knjige so shranjeni v arhivu in v protipožarni omari v pisarni svetovalne službe. Pooblaščeni delavci za hranjenje so psihologinja in socialna delavka, ki imata ključe od svojih omar in prostorov. Ključe od teh prostorov in arhiva hrani tudi tajnica šole.

Zapisniki o popravnih, razrednih ter predmetnih izpitih se hranijo v protipožarni omari v pisarni svetovalne službe

 

10. člen pravil
(hranjenje dokumentacije svetovalne službe)

Psihologinja in socialna delavka sta pooblaščeni delavki, ki imata ključe od omar, v kateri se nahaja vsa ostala dokumentacija svetovalne službe.

 

11. člen pravil
(hranjenje športno-vzgojnih kartonov)

Športno-vzgojni kartoni so shranjeni v protipožarni omari v pisarni svetovalne službe

 

12. člen pravil
(druga dokumentacija, ki jo vodi in hrani šola)

Soglasja staršev, ki so potrebna v skladu s pravilnikom o šolski dokumentaciji, pripravi šolska svetovalna služba. O soglasjih obvesti razrednike in odgovorne učitelje. Soglasja hranijo razredniki v zavarovani omari v zbornici šole, zbirnik po razredih pa v pisarni svetovalne službe.

Dokumentacijo o uveljavljanju pravic učenca v skladu s pravilnikom o prilagajanju šolskih obveznosti hrani tajništvo šole.

Dokumentacijo pohval, nagrad in vzgojnih ukrepov v skladu s pravilnikom o pravicah in dolžnostih učencev v osnovni šoli hranijo razredniki v zavarovani omari v zbornici šole.

Zdravstveno dokumentacijo, na podlagi katere se opravičuje odsotnost učencev, hranijo učitelji športne vzgoje v kabinetu športne vzgoje. 


VI. POSREDOVANJE PODATKOV UPORABNIKOM IZVEN ŠOLE

13. člen pravil
(posredovanje podatkov)

Posredovanje osebnih podatkov uporabnikom izven šole urejata 26. in 27. člen Pravilnika o zbiranju in varstvu osebnih podatkov na področju osnovnošolskega izobraževanja. 


VII. UKREPI IN POSTOPKI ZA ZAVAROVANJE OSEBNIH PODATKOV

14. člen pravil
(ukrepi in postopki za zavarovanje osebnih podatkov)

Ukrepe in postopke za zavarovanje osebnih podatkov urejajo členi od 29. do 32. Pravilnika o zbiranju in varstvu osebnih podatkov na področju osnovnošolskega izobraževanja.

 

15. člen pravil
(uporaba in dostop do osebnih podatkov)

Uporaba in dostop do dokumentacije v zbornici je možna le za pooblaščene delavce šole, ki imajo ključ od zbornice. Uporaba in dostop do dokumentacije v ostalih prostorih šole je možna le ob prisotnosti pooblaščenega delavca.

Prenos osebnih podatkov (dokumentacija, diskete) se od pooblaščenih delavcev opravlja fizično ali po dogovoru preko internih poštnih predalov v zbornici šole. 

 

16. člen pravil
(izvajanje pravice do dostopa)

Pravica do dostopa je zagotovljena pooblaščenim delavcem v času od 7.00 do 15.00 ure vsak delavnik oziroma v popoldanskem času v primeru sestanka s starši.

 

Med delovnim časom pooblaščeni delavci ne smejo puščati nosilcev osebnih podatkov na mizah v prisotnosti oseb, ki nimajo pravice do vpogleda. Izven delovnega časa morajo biti omare in pisalne mize, v katerih se nahajajo nosilci osebnih podatkov zaklenjene, računalniki pa izklopljeni ali fizično in programsko zaklenjeni.

 

Zaposleni, ki je zadolžen za sprejem in evidenco pošte, izroči poštno pošiljko z osebnimi podatki direktno posamezniku ali službi, na katero je pošiljka naslovljena.

 

Ključi prostorov, omar in miz, kjer se shranjujejo nosilci osebnih podatkov, se hranijo pri pooblaščenih osebah.

 

Vzdrževalci prostorov strojne in programske opreme, obiskovalci in poslovni partnerji se smejo gibati v prostorih, v katerih se nahajajo nosilci osebnih podatkov, samo v prisotnosti pooblaščenih delavcev.

 

Hišniki, čistilke, varnostniki itd., se smejo v teh prostorih gibati samo v prisotnosti pooblaščenih delavcev, v njihovi odsotnosti pa le tedaj, ko so omare in pisalne mize zaklenjene oziroma so računalniki izklopljeni in fizično ali programsko zaklenjeni.

 

Obiskovalci, študentje in dijaki na praksi se smejo gibati v teh prostorih samo v prisotnosti pooblaščenega delavca.

 

Starši se lahko zadržujejo samo v tistih prostorih šole. ki so za to določeni, v drugih prostorih, kjer se izvaja dejavnost, pa se lahko zadržujejo z dovoljenjem strokovnega delavca. Individualne govorilne ure potekajo v prostorih, ki jih na začetku šolskega leta določi ravnatelj. 


VIII. POOBLAŠČENI DELAVCI

17. člen pravil
(pooblaščeni delavci)

Svetovalni delavci šole so pooblaščeni delavci za zbiranje, uporabo, shranjevanje in posredovanje zbirk osebnih podatkov o učencih in njihovih starših, dokumentacije, ki vsebuje te podatke in zbirko podatkov o učencih, ki potrebujejo pomoč oziroma svetovanje. Za uporabo teh podatkov so pooblaščeni še učitelji.

 

Učitelji in svetovalni delavci so pooblaščeni za zbiranje, uporabo, shranjevanje in posredovanje zbirk podatkov o napredovanju učencev, izdanih spričevalih in drugih listinah.

 

Učitelji športne vzgoje so pooblaščeni za zbiranje, uporabo, shranjevanje in posredovanje zbirk podatkov o gibalnih sposobnostih in morfoloških značilnostih učencev. Za uporabo in posredovanje so pooblaščeni še svetovalni delavci.

Pooblaščeni delavci morajo biti seznanjeni z zakonom o varstvu osebnih podatkov in posameznimi zakoni s področja vzgoje in izobraževanja, ki določajo zbirke osebnih podatkov, z določili Pravilnika o zbiranju in varstvu osebnih podatkov na področju osnovnošolskega izobraževanja ter s Pravili o zavarovanju osebnih podatkov učencev Osnovne šole Mladika.

 

18. člen pravil
(način posredovanja osebnih podatkov)

Pooblaščeni delavci lahko z osebnimi podatki seznanjajo starše učencev, na katere se podatki nanašajo. Pooblaščena oseba lahko daje staršem podatke tudi po telefonu ali po drugih komunikacijskih sredstvih, če je bilo tako predhodno dogovorjeno in pod pogojem, da se je pred posredovanjem osebnih podatkov prepričala o dejanski identiteti in upravičenju osebe, ki posreduje podatke.

 

Če pooblaščeni delavec posreduje osebne podatke drugim uporabnikom (sodiščem, zdravstvenim domovom, centrom za socialno delo), je dolžan posredovanje zabeležiti v evidenco posredovanj, tako, da je razvidno, komu, kdaj in zakaj so bili podatki posredovani. Praviloma se posredujejo kopije dokumentov. Originali dokumentov se posredujejo samo, če to zahteva sodišče ali druga institucija, ki ima za to zakonsko podlago. Originalni dokument se v času odsotnosti iz evidence nadomesti s kopijo.

 

Osebni podatki iz zbirke podatkov o učencih, ki potrebujejo pomoč oziroma svetovanje, se lahko posredujejo le v interpretirani obliki.

 

19. člen pravil
(dolžnosti pooblaščenih delavcev) 

Pooblaščeni delavci, ki pri svojem delu uporabljajo dokumentacijo z osebnimi podatki, so dolžni poskrbeti, da je le-ta po končanem delu ustrezno shranjena v njihovih delovnih prostorih, tako da nepooblaščene osebe nimajo dostopa do zbirk osebnih podatkov in dokumentacije z osebnimi podatki.

 

Pooblaščeni delavci ne smejo odnašati nosilcev osebnih podatkov izven prostorov šole brez predhodnega dovoljenja ravnatelja.

 

Pooblaščeni delavci so dolžni zbrisati oziroma uničiti osebne podatke v dokumentaciji po izpolnitvi namena, zaradi katerega so bili zbrani oziroma po poteku predpisanega roka hranjenja.

 

Vsak pooblaščeni delavec, ki pri svojem delu zve za osebne podatke oziroma je bil z njimi seznanjen, jih je dolžan varovati kot zaupne. Ta obveznost ne preneha s prenehanjem delovnega razmerja. 


IX. DOLŽNOST OBVEŠČANJA DRUGIH PRISTOJNIH ORGANOV

20. člen pravil
(obveščanje centrov za socialno delo in organov kazenskega pregona) 

Obveščanje centrov za socialno delo in organov kazenskega pregona ureja 28. člen Pravilnika o zbiranju in varstvu osebnih podatkov na področju osnovnošolskega izobraževanja. 


X. PRAVICE STARŠEV V ZVEZI ZBIRKAMI OSEBNIH PODATKOV

21. člen pravil
(pravice staršev)

Pravice staršev v zvezi z zbirkami osebnih podatkov določa 36. člen Pravilnika o zbiranju in varstvu osebnih podatkov na področju osnovnošolskega izobraževanja. 

 

22. člen pravil
(način uresničevanje pravic staršev) 

Način uresničevanja pravic staršev se določi tako, da ni oviran vzgojno-izobraževalni proces v šoli. V tem okviru se določi zlasti:

  • starši naslovijo vlogo na sedež šole oz. jo fizično oddajo v tajništvo

  • če pooblaščeni delavec meni, da starši niso upravičeni do vpogleda, prepisa, izpisa oziroma kopije osebnih podatkov, je dolžan o tem nemudoma seznaniti ravnatelja, ki starše pisno obvesti o razlogih, zaradi katerih jim šola vpogleda, prepisa izpisa oziroma kopije ne bo omogočila,

  • stroške v zvezi z zahtevo, ki se nanaša na prepis, izpis ali kopijo osebnih podatkov nosijo starši oziroma zakoniti zastopniki otroka. 


XI. UNIČENJE OSEBNIH PODATKOV

23. člen pravil
(uničenje osebnih podatkov)

Uničenje osebnih podatkov ureja35. členPravilnika o zbiranju in varstvu osebnih podatkov na področju osnovnošolskega izobraževanja. 


XII. PODATKI O UČENCIH, KI OPRAVLJAJO PREVERJANJE ZNANJA OB KONCU PRVEGA IN DRUGEGA VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEGA OBDOBJA IN EVIDENCA UČENCEV, KI OPRAVLJAJO ZAKLJUČNO PREVERJANJE IN OCENJEVANJE ZNANJA

24. člen pravil
(podatki o učencih, ki opravljajo preverjanje znanja ob koncu vzgojno-izobraževalnih obdobij) 

Podatke o učencih, ki opravljajo preverjanje znanja ob koncu prvega in drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja in evidenco učencev, ki opravljajo zaključno preverjanje in ocenjevanja znanja, urejata 39. in 40. člen Pravilnika o zbiranju in varstvu osebnih podatkov na področju osnovnošolskega izobraževanja.


XIII. VELJAVNOST PRAVIL

25. člen pravil
(veljavnost pravil)

 Ta pravila začnejo veljati s 1.2. 2005 oziroma 8 dan po objavi na oglasni deski šole.

 

 

 

V Ptuju, dne 28. 1. 2005

 

Ravnateljica

Sonja Purgaj

Pravila varnosti in varnostni ukrepi za učence

 

 

PRAVILA VARNOSTI IN VARNOSTNI UKREPI ZA UČENCE

 

I. Pri pouku tehnične vzgoje je potrebno upoštevati:

  • V učilnici oz. delavnici se mora vzdrževati red in snaga. Prehodi med delovnimi mesti ne smejo biti založeni in onesnaženi. Hrup in nemirno sprehajanje po delovnem prostoru povzročata nered.

  • Orodja morajo biti v času uporabe učencem pri rokah. Po delu se orodja spravijo na odrejena mesta.

  • Učenec je dolžan po delu svoje delovno mesto očistiti in zapustiti urejeno. Za čiščenje uporablja čistilna pomagala (metlo, omelo, ščetko, krpe).

  • Pri delu, kjer odletavajo delci, se praši, se zgoščujejo hlapi, je obvezno uporabljati varnostna očala in maske.

  • Strojno orodje mora imeti zaščitene tiste dele, ki lahko zagrabijo človeka ali ga urežejo pri delu.

  • Pri delih na strojnem orodju je obvezno delovno oblačilo s tesno se prilegajočimi rokavi v zapestju, brez frfotajočih delov v pasu in trakovi ali rute, ki preprečujejo, da bi se lasje ujeli v vrteče dele orodij. - Učenec ne sme samostojno zaganjati strojev. Pri strojih delata vedno po dva pod nadzorstvom učitelja. - Napake na strojih in čiščenje stroja opravljamo le takrat, ko stroj miruje.

  • Ko je stroj v pogonu, se ne sme od njega odstraniti tisti, ki dela z njim. Če mora stopiti stran, stroj izključi in odide, ko se stroj ustavi.

  • Umazane roke slabijo prijemanje orodij. Orodja uporabljamo s čistimi rokami.

  • Učenci se ne smejo igrati z električno napeljavo. Pri delu z električnimi pripravami je treba uporabljati orodje z izoliranimi ročaji in se strogo držati varnostnih predpisov.

  • Dela z lahko vnetljivimi materiali opravljamo na določenih mestih, ki ne smejo biti blizu grelnih naprav in delovnih mest.

  • Za spravljanje in delo s strupenimi in jedkimi snovmi se določijo posebni prostori. Pred delom z njimi mora učenec točno vedeti, kako mora z njimi ravnati. Učenci ne smejo z njimi razpolagati sami. - V vsaki učilnici oziroma delavnici mora biti gasilna priprava. Rok obnavljanja vsebine gasilne naprave je določen in označen na pripravi. Rokov se moramo točno držati. Za to skrbi vodja kabineta oziroma učitelj tehnične vzgoje. - V vsaki delavnici je omarica s priročno lekarno za prvo pomoč. Prvo pomoč nudi učencu učitelj tehničnega pouka, ki se ob nezgodi nahaja v učilnici. Po nudenju prve pomoči napoti, če je potrebno učenca v zdravstveni dom. - Za varnost učencev pri pouku tehnične vzgoje je odgovoren učitelj tehničnega pouka, ki mora z varnostnimi predpisi seznaniti vse učence in poskrbeti za izvajanje le-teh.

  • Uporaba obdelovalnih orodij in strojev pri tehnični vzgoji v osnovni šoli naj poteka po predlogu ministrstva za šolstvo in po legendi, ki je sestavni del Izjave o varnosti


II. PRI POUKU FIZIKE IN KEMIJE JE POTREBNO UPOŠTEVATI:

  • Delo učitelja kemije in fizike mora biti temeljito pripravljeno na pouk. Pri eksperimentiranju, pri katerem nastajajo zdravju škodljivi plini, morajo biti dani pogoji za dobro zračenje.

  • Učitelj mora učence pravočasno in temeljito seznaniti z nevarnostmi, ki so lahko posledica uporabe kemikalij in aparatur. Npr. onesnaženi zrak z S02, Cl2, H2S, z dušikovimi oksidi in ostalimi jedkimi ter strupenim kemikalijami. - Z električnimi napravami lahko ravnajo učenci le pod nadzorom učitelja.

  • Vse kemikalije morajo biti vanjo zaklenjene. Dostop do kemikalij je dovoljen samo pod učiteljevim nadzorstvom.

  • Še zlasti mora učitelj stalno kontrolirati lahko vnetljive snovi in oksidante zaradi preprečevanja požara. - Pred vsako uro eksperimentiranja naj učitelj pred poukom preveri reagente, aparature in procese.

  • Učitelj naj upošteva v zvezi z varnostjo navodila, ki so podana v učbenikih kemije in fizike in z varnostnimi ukrepi seznani tudi učence.

  • Učitelji in učenci morajo pri delu z nevarnimi snovmi obvezno uporabljati osebno varovalno opremo.


III. TELOVADNICA IN IGRIŠČE

  • V telovadnici mora biti pred začetkom šolskega leta pregledano in popravljeno vse telovadno orodje, da ne bi prišlo pri pouku športne vzgoje do nesreče.

  • Vsako okvaro orodja med šolskim letom je treba javiti hišniku, med tem pa se uporaba okvarjenega telovadnega orodja ne sme uporabljati.

  • Igrišče pri šoli in naprave na njem morajo biti ustrezno urejene.

  • Učenci morajo biti pri pouku športne vzgoje oblečeni tako, da njihova obleka ne more povzročiti nesreč (preširoke majice, neustrezni drseči copati, ne speti lasje ipd.).

  • Učitelji morajo pri težjih vajah skrbeti za varno izvedbo vaj, tj. da vanijejo sami ali s pomočjo učencev.

  • V telovadnici in na igrišču učenci ne smejo biti brez nadzorstva.


IV. VARNOST PRI ŠOLSKIH EKSKURZIJAH

Učitelji zagotovijo pred izvedbo ekskurzij vsa potrebna soglasja za ogled zavarovanih objektov in se seznanijo z vsebino ogleda. Vodja ekskurzije zagotovi potrebne vodiče in jih predhodno seznani s predvidenimi nevarnostmi ter jih vnese v načrt ekskurzije. Varnostna navodila obravnavajo pred izvedbo ekskurzije z učenci. Ravnatelj šole zagotovi in odredi:

  • administrativni službi naročilo za potreben prevoz na osnovi izdelanega programa,

  • odredi spremljevalca za zagotovitev varnosti in nadzora,

  • seznani udeležence ekskurzije z navedeno vsebino navodil,

  • število spremljevalcev odredi vodstvo šole glede na naravo ekskurzije, težavnost in zahtevnost, pri čemer naj bo v grupi do 16 učencev.

 

Vodje ekskurzij:

  • izdelajo načrt ekskurzije na osnovi delnih načrtov predmetnih učiteljev z naslednjo vsebino: - podrobni opis relacije s časom odhoda in prihoda,

  • naštejejo področja oziroma objekte ogleda s smotrom in načrtom varnostnih ukrepov,

  • izdela poimenski seznam udeleženih učencev in jih razdeli spremljevalcem in vodjem posameznih skupin,

  • z navodili za varno vožnjo in izvedbo ekskurzije seznani udeležence ekskurzije.

 

Vodje in spremljevalci:

  • Če poklicnega vodnika ni moč organizirati, prevzame njegovo vlogo vodja skupine - učitelj predmeta.

  • Pri nevarnih ogledih, mora vodja ekskurzije odrediti strnjen ogled, pri tem pa se morajo spremljevalci razporediti tako, da imajo kontrolo nad vso skupino.

  • Med vožnjo in hojo morajo biti spremljevalci razporejeni tako, da je grupa formirana in zaključena s spremljevalcem. - Spremljevalec ne sme zapuščati skupine do vrnitve učencev nazaj v šolo, prav tako ne pri pohodu ne pri mirovanju.

  • Pri opravljanju sprotnih dolžnosti (nabava kart, kosilo itd.), pri čemer mora vodja skupine zapustiti skupino, mora zadolžiti enega od ostalih spremljevalcev za zavarovanje svoje skupine.

  • Vsako oddaljevanje učencev in spremljevalcev od skupine mora nastati z dogovorom vodje ekskurzije oziroma grupe. - Neizvajanje navedenih navodil predstavlja hujšo kršitev delovne dolžnosti delavcev šole in hujšo kršitev učencev.


V. VARSTVO UČENCEV IN DELAVCEV NA ŠPORTNIH DNEH IN IZLETIH

  • Vodstvo šole je dolžno zagotoviti dovolj učiteljev za spremstvo učencev - enega učitelja za največ 16 učencev oz. dva učitelja za skupino 30 do 32 učencev.

  • Če gredo učenci na organizirano dejavnost šole peš, jih mora vodja (razrednik ali drug učitelj, ki jih bo spremljal) opozoriti na vse vrste nevarnosti, ki lahko doletijo posameznika ali skupino: prometno varnostni predpisi, učenci naj se ne dotikajo mimo vozečih vozil, tudi ne stoječih, izogibajo naj se psov, v gozdu pa predvsem lisic in drugih živali, ki so lahko stekle, naj ne trgajo sadežev in rastlin, saj so lahko strupeni.

  • Če gredo učenci na organizirano dejavnost z avtobusom, je treba paziti na naslednje: vsak učenec mora imeti svoj sedež, med vožnjo morajo vsi sedeti na svojih sedežih, nihče se ne sme sklanjati skozi okna, ob izstopu iz avtobusa izstopi najprej en učitelj pri zadnjih in en učitelj pri sprednjih vratih, da učenci ne bi stekli pred ali za a-NTtobusom na cesto in spregledali vozila Za nadaljnje gibanje velja vse, je kar pod točko b.

  • Če gredo učenci na organizirano dejavnost z vlakom, morajo vsi spremljevalci skrbeti za: varen dostop učencev na železniški peron, kjer stoji vlak; če na vlak čakajo ob odhodu ali povratku, morajo stati skupine v varni oddaljenosti od prvega železniškega tira: ob vstopanju in izstopanju morajo paziti, da zlasti manjši učenci ne zdrknejo pod vlak, da se najhitreje umaknejo s tira na peron; med vožnjo vsi učenci sedijo na svojih sedežih, okna morajo biti praviloma zaprta, najmanj pa do višine nad glavo največjega učenca. Tudi na postajališčih je potrebno paziti, da se učenci ne sklanjajo prek oken. Obvezno sedi po en učitelj ob izhodnih vratih, ki vodijo iz vagona k glavnim vratom za vstop in izstop ter skrbi, da se noben učenec sam ne naslanja na vrata oz. kljuko, ki lahko popusti. Učencem je treba onemogočiti, da bi prehajali iz vagona v drugi vagon.

  • V gostiščih izletniških točk in drugod učitelj skrbi, da učenci ne bi naročali in pili alkoholnih pijač, na kar opozori osebje gostišča, po možnosti ugotovi, da hrana, ki jo gostišče prodaja, ni stara oz. pokvarjena, na previdnost pri nakupu prehrane opozori tudi učence same.

  • Učitelji in vodstvo šole so dolžni poskrbeti, da izhod in povratek na organizirane dejavnosti niso prezgodnji ah prepozni, da učenci ne bi v temi sami hodili domov oz. z doma. (e iz objektivnih razlogov tega ni mogoče preprečiti, se je nujno s starši dogovoriti, da pripeljejo učenca do prevoznega sredstva oz. jih tam počakajo. g) Vodstvo šole in razredniki opozorijo učence, da na šolske izlete in druge dejavnosti ne prinašajo ostrih - rezilnih predmetov, strelnega orožja, drugih koničastih predmetov, ki bi utegnili ob neprevidnem ravnanju poškodovati katerega od učencev.

  • V primera kakršne koli nesreče so dolžni pristojni učitelji poskrbeti za najhitrejšo zdravniško intervencijo in prevoz ponesrečenega do zdravnika, zdravstvene postaje ah bolnice in o tem čim hitreje obvestiti starše. Tudi v takem primeru mora ostati eden izmed učiteljev pri skupini učencev.

  • Učenci. ki imajo zdravstvene težave ( npr. astmatiki, srčni bolniki, epileptiki,...) so dolžni o tem obvestiti učitelja pred začetkom športnega dne ali izleta. V kolikor tega ne storijo učenec ali njegovi starši sami odgovarjajo za posledice, nastale zaradi teh zdravstvenih težav.


VI. VARNOSTNI UKREPI ZA IZVAJANJE ŠOLE V NARAVI

Za varnost pri izvedbi šole v naravi so odgovorni: ravnatelj, pomočnik, vodja šole v naravi, učitelji in vaditelji, ki sodelujejo ter medicinsko osebje.

 

RAVNATELJ (POMOČNIK) je dolžan priskrbeti zadostno število usposobljenih učiteljev in vaditeljev, če izvajamo šolo v odročnih krajih tudi medicinsko sestro ter odrediti sposobnega pedagoškega vodjo. Pri tem izhaja, da so maksimalne skupine pri učenju smučanja do 12 učencev (začetnikov 10), pri plavanju pa do 15 plavalcev v skupini, začetnikov oz. slabih plavalcev pa do 8 v skupini.

 

PEDAGOŠKI VODJA:

mora biti učitelj, ki obvlada elemente, s katerimi se učenci srečujejo v šoli v naravi. Pedagoški vodja organizira odhod in vrnitev, na terenu pa poskrbi:

  • da bodo vnaprej opravljene in zavarovane vse predvidljive nevarnosti na vadbišču, - preveri pred znanje učencev,

  • da ima vsaka skupina priročno sredstvo za reševanje oziroma nudenje prve pomoči, - odloča o primernosti vremenskih razmer za vadbo,

  • odloča o trajanju vadbe ter upošteva, da vadba ne traja več kot dve uri dopoldne in dve uri popoldne, - organizira predavanje o varnosti.

 

UČITELJ IN VADITELJ:

Neposredno odgovarja za varnost učencev, ki so mu zaupani. To dosega:

  • s pravilnim metodičnim postopkom pri učenju (od lažjega k težjemu),

  • s pravilno izbiro terena,

  • s stalnim nadzorom pri pouku,

  • skupaj s pedagoškim vodjem oceni primernost vremenskih razmer,

  • poskrbi za red pri pouku,

  • poskrbi za reševanje, če je potrebno,

  • ima pri sebi rekvizit za reševanje (obroč, žogo) in prvo pomoč (zavoj, obliž).

 

MEDICINSKO OSEBJE

Če šolo v naravi organiziramo v kraju, kjer učenci in učitelji ne morejo ob potrebi dobiti strokovne medicinske pomoči, moramo poskrbeti za medicinsko osebje.

Zdravstveni delavec je dolžan opravljati svoje delo po zdravstvenih predpisih (preventivnih in kurativnih), pedagoški vodja pa od njega zahteva, da:

  • ima ustrezne pripomočke za prvo pomoč in nujna zdravila,

  • je dosegljiv, če je potrebno,

  • ima predavanja iz pnTe pomoči,

  • se drži predpisov in dnevnega reda, ki velja za vse udeležence tečaja.

 

Soodgovorni pri izvedbi so tudi:

  • starši (primerna obleka, oprema, zdravje otroka),

  • prevozniki (brezhibna vozila, primerna vožnja),

  • oskrbniki domov, kjer učenci bivajo (bivalni pogoji, hrana, pomoč) ter

  • reševalne službe, če so potrebne.


VII. VARNOST PRI SPREMSTVU UČENCEV NA POHODIH

Če, so udeleženci v prometu učenci, ki potujejo v organizaciji šole, morajo potovati v spremstvu pedagogov ali drugih odraslih oseb. Spremljevalec odgovarja za varnost učencev od odhoda iz šole do vrnitve nazaj oziroma po načrtu določenega razhoda.

Zaradi varnosti učencev je potrebno, da vsako skupino vodita po dve osebi. Od tega načela lahko odstopimo, če je cilj v bližini šole, po manj prometnih ulicah oziroma če je manjša nevarnost, da učenci med množico zgubijo stik s spremljevalcem.

Vodja skupine in spremljevalci morajo pred odhodom iz šole natančno poznati:

  • cilj in namen potovanja, ki naj bo znan tudi učencem,

  • imenski seznam učencev, za katere posamezni spremljevalec odgovarja. Izjemoma seznam ni potreben, če spremljevalec spremlja na krajši in manj nevarni poti vnaprej oblikovan stalni oddelek, ki je spremljevalcu poznan.

  • V primeru potrebe vodja poskrbi za skupino, pomočnik pa nudi individualno pomoč oziroma rešuje problem.

  • Učencem je treba pred odhodom obrazložiti, kako ravnajo v primeru, da izgubijo stik s skupino, oziroma na posledice nediscipliniranega vedenja.

  • Vodje in spremljevalci vsakokrat, ko je možnost razpada skupine, ponovno prekontrolirajo, če so vsi učenci prisotni, obvezno pa pri odhodu in razhodu.

  • Na zbirno mesto so dolžni priti 15 minut pred izvedbo naloge.


VIII. UKREPI ZA VARNOST MED ODMORI

  • V času aktivnega odmora in PČ naj bo za vsak oddelek in skupino določen učitelj.

  • V ugodnem vremenu naj gredo učenci na prosto. Če uporabljajo prometne površine (cestišče, parkirišče), naj bo organizirana pionirska prometna služba.

  • Učitelj mora biti obvezno prisoten ves čas aktivnega odmora in mora imeti pregled in kontrolo ter možnosti takojšnega posredovanja pri učencih.

  • Na vadbenem, igralnem prostoru naj bo takšno število učencev, ki omogoča normalno in varno igro.

  • Uporabljata moramo starosti, sposobnostim in znanju učencev primerne rekvizite. Pri tem moramo upoštevati terenske pogoje.

  • Pred uporabo mora vodja skupine pregledati orodje oziroma igrala, če slučajno niso poškodovana in bi lahko povzročila nesrečo.

  • Med potekanjem aktivnega odmora mora biti učitelj pozoren na morebitne dejavnike, ki bi lahko povzročili nesrečo in jih mora sproti odstranjevati (bližina vode,... ).

  • Uporabljamo predvsem vsebine aktivnega odmora, ki jih učenci že obvladajo.

  • V času aktivnega odmora se ne sklicujejo sestanki učiteljev.

  • V prostorih naj se igra, vadi ob odprtih oknih. Učenci naj slečejo vrhnja oblačila (jopice, puloverje).

  • Šola naj organizira sestanke, kjer dobijo učitelji potrebna znanja in navodila. Za navodila in organizacijo so odgovorni učitelji telesne vzgoje.

  • Učenci se v nobenem primeru ne smejo samovoljno oddaljevati in zapuščati skupine ah prostora, kjer se odvija po programu določena aktivnost.


IX. OSTALO

Določila v tej prilogi k Izjavi o varnosti je potrebno gledati kot uskladitev narave dela v šoli in združevanje normativov varstva pri delu in normativov šolske zakonodaje, ki prav tako bistveno vplivajo na varnost zaposlenih in učencev v osnovni šoli.. Vse te normative je potrebno usklajevati:

  • s spremembo normativne zakonodaje na področju šolstva

  • s spremembo zakonodaje na področju varnosti in zdravja ter požarne varnosti

  • s spremembo zakonodaje o varnosti učencev in otrok v ustanovah

  • s spreminjanjem delovnih in vzgojno-izobraževalnih procesov

  • s spreminjanjem organiziranosti šole.

Varna pot

Pot v šolo vodi otroke preko obmremenjenih križišč in večjih prometnic. Vse poti v šlo sekajo nevarna križišča...

Še kak lep stavek o varni poti.

Preberi več

Šolsko območje

Gravitacijsko območje

Mladikino gravitacijsko območe se razteza od centra mesta preko Brstja, Jezera do  Spuhlje. 

Seznam ulic, ki sestavljajo gravitacijsko območje šole:

Preberi več

Zgodovina

Šola leta 1910

Zgodovina šolstva na Ptuju sega skoraj 500 let v preteklost. Prvi dokument, v katerem je zapisano, da je na Ptuju obstajala šola, je ptujski Mestni statut iz leta 1513, kjer so v uvodnih členih zapisana določila o šoli in učitelju.

Preberi več

Ure in šifrant predmetov 2025/26

Ura

ponedeljek–petek

predura 735 – 820
1. ura 825 – 910
2. ura 915 – 1000
odmor 1000 – 1025
3. ura 1025 – 1110
4. ura 1115– 1200
5. ura 1205 – 1250
6. ura 1255 – 1340
7. ura 1345 – 1430
8. ura 1435 – 1520

 

Šifrant predmetov

Šifra Predmet
SLJ Slovenščina
MAT Matematika
TJA Tuji jezik: Angleščina
LUM Likovna umetnost
GUM Glasbena umetnost
DRU Družba
GEO Geografija
ZGO Zgodovina
DKE Domovinska in državljanska kultura in etika
SPO Spoznavanje okolja
FIZ Fizika
KEM Kemija
BIO Biologija
NAR Naravoslovje
NIT Naravoslovje in tehnika
TIT Tehnika in tehnologija
GOS Gospodinjstvo
ŠPO Šport
DOP Dopolnilni pouk
DOD Dodatni pouk
DSP Dodatna strokovna pomoč
ID interesna dejavnost
GU govorilna ura
PU pogovorna ura

Izbirni predmeti

MD9Matematične delavnice 9

Šifra Predmet
ANI Ansambelska igra
DIP Daljnogledi in planeti
GKL Gledališki klub
IŠP Izbrani šport
LS1, LS2, LS3 Likovno snovanje 1, 2, 3
MD9 Matematične delavnice 9
NI1, NI2, NI3 Nemščina 1, 2, 3
NPH Načini prehranjevanja
OGL Obdelava gradiv – les
POK Poskusi v kemiji
SPH Sodobna priprava hrane
SLZ Sonce Luna Zemlja
ŠZZ Šport za zdravje
ŠSP Šport za sprostitev
UBE Računalništvo – urejanje besedil
ZV Zvezde in vesolje

 

Oddelki in razredniki 2025/26

Razred

Razrednik

Namestnik

Matična učilnica

Št. učencev

1. a

Tjaša Bratušek

Ana Topolovec

M/2

15

1. b

Irena Prelog

Silva Ilec

M/4

15

2. a

Silva Forštnarič

Sabina Rižnar

M/6

18

2. b

Breda Pisar

Mojca Farazin

M/1

20

3. a

Nataša Vauda

Leonela Djakovič

M/3

19

3. b

Dunja Stošič

Urška Hlupič Voda

M/5

22

4. a

Renata Sužnik

ŠSS

II/5

19

4. b

Karmen Plavec

ŠSS

M/7

18

5. a

Marta Skrbinšek

 Lidija Verlek

II/12

16

5. b

Nina Godec Meško

Irena Veg

II/13

14

6. a

Jasna Drobne

Denis Kouter

I/6

22

6. b

Mihaela C. Gojkošek

Hana Lukman

II/11

23

7. a

Karmen Ivančič

Metka Gornjec

II/7

26

7. b

Kaja Horvat

 Lia Apat

II/6

27

8. a

David Vodušek

Andreja Kolar

P/3

22

8. b

lJelica Ilić

 Milan Černel

I/7

22

9. a

Robert Mlakar

Sonja Pišek

II/8

24

9. b

Irena Letonja

Marta Glatz

I/11

22

liza-1-640

zdravasola-alpha-small  ekosola-alpha-small

Joomla! Konzola razhroščevanja

Seja

Podatki o profilu

Uporaba pomnilnika

Baza podatkov poizvedbe