PRAVILA SPREJEMLJIVE RABE IKT ZA UČENCE

 

Politika šole glede varne rabe IKT

Vsi na šoli si prizadevamo, da bi računalnike, mobilnike in ostalo IKT uporabljali varno in odgovorno. Zato ne bomo tolerirali uporabe IKT, ki bi na kakršen koli način ogrožala varnost učencev ali zaposlenih oz. posegala v zasebnost drugih.

Šola je dolžna nadzorovati uporabo IKT učencev. Tako kot ne dovolimo medvrstniškega nasilja, ne toleriramo nikakršnih dejanj spletnega nadlegovanja. Ukrepali bomo tudi v primerih spletnega nadlegovanja, ki se bodo zgodili izven pouka in šole.

 

1. Uporaba naprav IKT

V času šolskih dejavnosti (pouk, odmori, dnevi dejavnosti, ostale dejavnosti) je prepovedana uporaba vseh naprav IKT (mobilni telefoni, predvajalniki, fotoaparati, kamere, igralne konzole ipd.). Učenci morajo imeti mobilne telefone in druge naprave izklopljene, da ne motijo pouka.

Uporabo posameznih naprav lahko za namen pouka odobri posamezni učitelj. Učitelj določi, katere naprave učenci lahko uporabljajo, za kaj lahko učenci napravo uporabijo in koliko časa velja to dovoljenje.

Učenci so za svoje naprave odgovorni sami. Šola za morebitne poškodbe in kraje naprav učencev ne prevzema nobene odgovornosti. Šola lahko zbira anonimizirane podatke o uporabi šolskega računalniškega omrežja in naprav IKT.

 

2. Osnovna pravila in prepovedi

  • Učence bodo pri uporabi IKT nadzorovali učitelji in drugi strokovni delavci šole.
  • Učenci morajo za vsako nedogovorjeno uporabo IKT vprašati učitelja in pridobiti dovoljenje za omenjeno početje.
  • Prepovedano je:
    • nameščati (inštalirati) kakršne koli programe na šolske računalnike,
    • uporabljati USB ključke ali druge nosilce podatkov brez predhodnega dogovora z učiteljem,
    • spreminjati nastavitve računalnikov,
    • uporabljati splet brez dovoljenja učitelja,
    • prižigati in ugašati računalnike brez dovoljenja učitelja,
    • vdirati v spletne storitve drugih, v brezžično omrežje šole ali uporabljati žično omrežje s svojo napravo brez predhodnega soglasja šole.

 

3. Vedenje učencev na spletu

Učenke in učenci so dolžni upoštevati pravila spletne etike v šoli in izven nje. To pomeni, da:

  • na spletu ne objavljamo nesramnih, žaljivih, grozilnih ali posmehljivih sporočil,
  • objavimo le tiste slike in videoposnetke, s katerih objavo se fotografirane oz. posnete osebe strinjajo pred objavo,
  • ne obiskujemo spletnih strani z neprimerno vsebino. Internet uporabljamo le za pouk oz. za namen, ki ga določi učitelj(ica),
  • nikoli ne objavljamo osebnih podatkov na spletu (svojih ali podatkov drugih),
  • vsebine, ki jo dobimo na internetu, ne kopiramo v svoje izdelke. Vedno navedemo vir vsebine,
  • se nikoli ne dogovarjamo za srečanje v živo z osebo, ki smo jo spoznali le na spletu,
  • ne izvajamo nikakršnih dejanj, ki bi kakor koli škodovala omrežju, IKT napravam ali uporabnikom.

 

4. Podpora šole

Na šoli si prizadevamo, da bi učenci varno in odgovorno uporabljali spletne storitve tudi, kadar niso v šoli. Če imaš težave z uporabo spleta, spletnim nadlegovanjem ali kakršna koli druga vprašanja, vprašaj učitelje ali druge delavce šole. Skupaj bomo poskušali pomagati in poiskati rešitve za tvoje težave.

   

5. Posledice kršitev

Učenci, ki bodo IKT naprave uporabljali v nasprotju s temi pravili, bodo napravo izročili učitelju. Naprava mora biti predhodno izklopljena s strani učenca/ke.

Učitelj bo napravo izročil zaposlenim v upravi šole, ti pa jo bodo shranili na varnem. Izročene naprave lahko prevzamejo osebno le starši učenca(ke).

Posledice ostalih kršitev (spletno nadlegovanje, uničevanje, vdori) določajo pravila šolskega reda, vzgojni načrt in veljavni pravilniki s področja šolstva.

Vse stroške odprave poškodb na strojni in programski opremi šole v primeru namernega poškodovanja ali uničenja poravna učenec oz. njegovi/njeni starši.

  

Ptuj, 8. 9. 2020                                                                               

Bogomir Širovnik - ravnatelj

zdravasola-alpha-small  ekosola-alpha-small