V ponedeljek, 9. 4. 2018, je v Ljubljani v Državnem zboru potekal Otroški parlament. Sedeže poslancev je zasedalo 114 otrok, njihovo delo pa so spremljali otroški novinarji.

Tema Otroškega parlamenta, ki bo obravnavana tudi naslednje leto, je Šolstvo in šolski sistemi. Učenci so bili razdeljeni v 4 skupine z bolj osredotočenimi temami: Šola za življenje, Odnosi v šoli, Metode poučevanja in Učne vsebine. Vsaka tema je potekala v svoji sobi.

OP 2

Začelo se je v parlamentarni dvorani, kjer so bili uvodni govori ministrov in predsednikov višjih organov Slovenije. Ti so tudi odgovarjali na začetna vprašanja nekaterih učencev. Kasneje so učenci odšli v sobo, v kateri se je odvijal pogovor na njihovo temo. Učenci so predstavili probleme, mišljenja in izkušnje, ki so bile zanje pomembne.

Učenec novinar se je odločil, ali bo spremljal dogajanje v eni sobi ali v različnih sobah. Če je hotel, si je lahko kaj zapisal kot pomoč pri pisanju članka ob koncu Otroškega parlamenta.

Ob koncu debatiranja v skupinah so učenci navedli rešitve za določene probleme in izbrali 2 ali 3 predstavnike/-ce, ki so o dogajanju kasneje poročali v parlamentarni dvorani.

Nekatere rešitve, ki so jih navedli učenci, so sledeče:

- 1 ali več dni spoznavanja dela različnih delavcev šole (učenec-kuhar, čistilec ...) – na ta način bi dosegli večje spoštovanje drugih delavcev šole, ne samo učiteljev,

- namesto ukorov bi uvedli družbeno koristna dela – s tem bi dosegli, da je kazen zares vzgojna, njen stranski učinek pa je opravljeno družbeno koristno delo.

Upam, da bomo s tem delom uresničili želje po spremembah in da se bo šolstvo v Sloveniji še bolj približalo popolnosti.

          Marko Zelenjak, učenec OŠ Dr. Franja Žgeča Dornava (učenec novinar)

OP 1

zdravasola-alpha-small  ekosola-alpha-small  kakovost-alpha-small